2009-12-31

2009 års bästa ablum - #1

Fanfarer, trumpeter och trumvirvlar... äh, året är snart slut, lika bra att få det överstökat.

2009 års bästa album, enligt lilla mig, är...

Blue Record
Baroness


Den kom, jag lyssnade, de segrade. När krutröken från kanonader och bombardemang såsom "Jake Leg", "Swollen And Halo", "A Horse Called Golgotha" (likaledes årets bästa låt) och "War, Wisdom And Rhyme" lagt sig, kan jag bara hissa vita flaggan och kapitulera.

Jag trodde länge och väl att Mastodon skulle stå som segrare, men då hade jag inte räknat med att Baroness skulle vika in från nästan ingenstans på slutet och pulverisera allt motstånd.

Lyssna på Blue Record på Grooveshark, eller på deras MySpace-sida.

Grattis Baroness, och gott nytt år på er allihop!

2 kommentarer:

  1. http://www.roadburn.com/2009/12/baroness-pro-shot-footage-of-austin-concert-available/

    SvaraRadera
  2. Den där har jag faktiskt redan sett, men tack så mycket för länktipset ändå :D
    Fast audio stream-länken lyckades jag missa, så den ska jag nog ta och spela upp ett par gånger.
    Kanske man även hör några andra instrument än bastrumman också ;)

    SvaraRadera