2009-12-27

2009 års bästa album - #5

Axe To Fall
Converge


Jag har försökt klura ut varför Converge alltid fått så mycket beröm, och har lyssnat på deras skivor gång efter annan, för att försöka ta reda på vad det är som alla andra ser, som jag går miste om. Men med Axe To Fall lyckades de trycka på precis rätt knappar för att det ska gå hem hos mig med en gång. Det är inte längre bara "skrik och skrammel", utan det här kan faktiskt liknas vid melodier med någorlunda struktur!
Men det finns såklart också gott om fullskaligt kaos så att det räcker och blir över.

En riktigt positiv överraskning, eftersom jag inte hade några förväntningar alls, utan tryckte på "play" med inställningen att "äh, det här låter väl likadant som tidigare skivor, alltså inget för mig". Men oj så fel man kan ha ibland.

Lyssna på Axe To Fall på Spotify eller Grooveshark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar