2009-12-20

2009 års bästa låtar - #5

Big Business - Found Art
(Mind The Drift)

Det är faktiskt inte ofta som jag lägger alltför stor vikt vid låttexterna. Det kan få sjungas om drakar, demoner och damcyklar vad mig anbelangar, så länge sången låter bra och passar in. Men i det här specifika fallet, med Big Business "Found Art" är det omvänt. Texten ger verkligen låten extra tyngd, och jag kan föreställa mig den växande paniken i stundens allvar, när det blåser upp till storm med de här orden: "no need to panic, but we're losing the light, and we haven't built shelter, and it's starting to rain". I like.

2 kommentarer:

  1. Jaha, att du hade med den här pärlan - som jag inte hört innan - fick mig att plocka upp hela plattan igår. Fantastisk låt.

    Har du mer guldkorn på lager? :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade den :)

    Några mer "guldkorn" tror jag inte att jag sitter inne på i år, resten av årsbästalistan är nog ganska väntad (album inräknade).
    Men det kommer nog ett par alternativa julsånger vid ett passande tillfälle, det kanske kan vara något :)

    SvaraRadera