2009-12-07

Smått och gott

Just det, jag körde ju en omröstning för ett tag sen, där jag undrade hur många som använder Spotify. 75% av er svarade att ni gör det, vilket betyder att resten inte gör det. Och resten motsvaras då av 25%. Eller om vi omvandlar det till siffror, så var det 6 personer på ja-sidan, mot 2 nejsägare.

Nu kan man väl inte direkt dra några vetenskapliga slutsatser från det resultatet, men det visar ju iallafall att majoriteten av de som läser bloggen och bemödade sig med att rösta, använder Spotify, vilket betyder att jag kan fortsätta använda mig av Spotify-länkar och playlists med gott samvete.

Men allting finns ju inte på Spotify, så då kan det vara bra med ett alternativ. Jag pratar om Grooveshark. Jag fick nämligen ett tips häromdagen, som lät ungefär såhär: "Spotify suger, Grooveshark är mycket bättre!".
Jag står fast vid att Spotify är helt jäkla underbart bra, men efter lite övertalning så blev jag ändå riktigt nyfiken. Och genom en snabb kontroll kunde jag konstatera att det som inte finns i Spotifys katalog, med stor sannolikhet finns i Groovesharks dito. Det är bara det att Groovesharks gränssnitt känns lite klumpigt, och att det ibland inte finns hela album att lyssna på, utan bara enstaka låtar. Men som komplement till Spotify tycker jag att det fungerar oerhört bra, och det är ju också väldigt smidigt att det fungerar direkt i webläsaren. Så jag tänker ge Grooveshark en ärlig chans, och börja inkludera Grooveshark-länkar i mina inlägg.

Årsbästalistan rullar på, och varje dag känner jag att jag vill flytta om, lägga till eller ta bort låtar och band, men jag bestämde mig för att mer eller mindre spika listan för en vecka sedan, för att göra det så enkelt som möjligt för mig. Det är bara de två sista platserna på listan över de bästa albumen som jag ska bestämma mig för, men jag har ju fram till julafton på mig att tänka över det.

Förövrigt ska jag verkligen försöka ta itu med recensionerna. Jag får nästan lite ångest över att veta att jag ligger efter, speciellt med tanke på hur mycket bra musik det har kommit under de senaste månaderna.

Avslutningsvis, en slumpvald video med lite dödssekvenser från Metalocalypse, bara för att.
Varning för tecknat våld i stora lass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar