2009-05-08

Token Tim

Inte för att jag är någon indiefanatiker på något vis, men det finns ändå en hel del bra band inom indievärlden. Les Savy Fav är ett av dem, och varje gång jag lyssnar på deras Let's Stay Friends från 2007, så fastnar alltid flera låtar på min stackars hjärna i flera dagar, och det om något skvallrar väl om vilken bra skiva det är.

Första gången jag stiftade bekantskap med Les Savy Fav var när de gjorde ett framträdande hos Conan O'Brien (åååh Conzie, bara en månad kvar nu), och även om jag glömde lägga deras namn på minnet den gången, så var det deras framträdande som etsade sig fast, eller rättare sagt, den fantastiska strippshowen som vi bjöds på utav en fet, skallig och skäggig man, tillika sångare i Les Savy Fav och diplomerad tokstolle. Jag talar självklart om herr Tim Harrington.

Tyvärr, tyvärr, tyvärr kan jag inte hitta någon video från framträdandet hos Conan, eftersom NBC har varit dumma och tagit bort videon överallt (en karmapoäng till den som lyckas hitta en fungerande video åt mig), men det verkar gå nästan lika bra att klicka sig fram till en slumpmässig livevideo för att få se vad jag pratar om. Sagt och gjort, låt mig presentera ett par roliga konsertvideos som ni kan njuta (eller förfäras) av.




Patty Lee


The Year Before The Year 2000


The Lowest Bitter


The Lowest Bitter, perfekt avslutningslåt på deras skiva eftersom den lämnar ett så stort intryck, och man vill genast ha mer Les Savy Fav och Tim Harrington.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar