2009-05-16

En Portion Playlist: Stonerrock

Yes, dags för en till playlist. Ingen som använder Spotify kan väl ha undgått bannern som gör reklam för Let The Music Speak, en blogg av Linda Skugge och Vulkan.se. Syftet med den bloggen är att vem som helst kan skicka in sina playlists med motivering och kommentarer i hopp om att bli utvald och få sin playlist publicerad i vad som ska bli "världens första DJ-ade bok!".
Säga vad man vill om böcker (och Skugge för all del, om man nu orkar bry sig), men jag tycker det låter som en kul idé, så jag slängde ihop en liten lista med de bästa stonerrocklåtarna jag kunde hitta bland det magra utbudet.

(Öppna playlisten direkt i Spotify)

Lite konsertbiljetter och möjligheten att kunna lägga till "publicerad författare" i CV:t är trots allt inte helt fel.

2 kommentarer:

  1. Jorå, det var en finfin playlist. Men det var väl Unida som gjorde Black Woman, inte Nebula?

    Och ifall du inte läser svaret på din kommentar på min blogg:

    Min Palm Desert-mix planerar jag att lägga upp den 2:a juli på årsdagen av Natasha Shneider's bortgång men innan dess blir det en fet Queens Of The Stone Age-mix full covers, akustiska versioner och annat halvobskyrt.

    SvaraRadera
  2. Jo det stämmer ju självklart, men det smög sig tydligen in ett litet misstag när jag skrev den där texten, som jag inte hade märkt. Oh well, svårt att göra något åt det nu.

    Jag måste ha glömt att kryssa för "Email follow-up comments"-rutan på din blogg, så tack så mycket för infon. Ser fram emot QOTSA-mixen också, ska bli intressant att se hur mycket material det finns som har undgått mig.
    QOTSA var mina absolut största favoriter för några år sedan, numer har kärleken svalnat lite smått, men de kommer alltid ha en särskild plats hos mig.

    SvaraRadera