2009-11-29

Snart dags att summera 2009

Ber om ursäkt för att uppdateringarna har lyst med sin frånvaro här på sistone, men i december blir det ändring.

Eftersom jag numer kan kalla mig själv för en såndär bloggare, så är det ju ett måste att fila på en årsbästalista. Och det har jag gjort. Och såhär tänkte jag att det skulle gå till:
Från och med den första december, fram till julafton, kommer jag att presentera 2009 års bästa låtar. Och mellan julafton och nyår, ger jag er årets bästa skivor.
Det innebär 24 låtar och 8 skivor. Visst, lite udda nummer (även om de är jämna), men det kändes som ett glasklart koncept, att medan barnen öppnar en lucka varje dag, så bjuder jag på en låt som har lämnat ett stort avtryck hos mig. Det blir som en alldeles egen kalender, och nedräkning till julafton (som förhoppnignsvis kommer förgyllas av många små, platta och hårda paket). Sedan följer nedräkningen av årets allra bästa skivor, som avslutas den 31a december.

Så nu ska jag ta en sista koll, försäkra mig om att jag inte har missat några självklara val, och försöka mig på att rangordna dem. Förhoppningsvis kommer allt gå som smort, för jag har aldrig gjort några listor förut. Men som sagt, det känns som att jag bryter mot någon outtalad, gyllene bloggregel om jag skippade det här momentet.

Första december börjar det roliga.

2 kommentarer:

  1. Åhå... kul koncept - det kommer ju att finnas en skrälldus med årsbästalistor på album (jodå, jag kommer också att ha en), men nedräkning i form av en julkalender med låtar var en bra idé.
    Bra! :)

    SvaraRadera
  2. Man tackar, förhoppningsvis kommer det här fungera precis så som jag har tänkt också :)

    (Och jag tror att jag har räknat rätt med dagarna. Annars vore det lite pinsamt.)


    Det kommer att bli en riktigt salig blandning av låtar, för 24 stycken är rätt många, har jag märkt.

    SvaraRadera