2009-07-20

Veckans Låt

Jag hade hoppats att The (International) Noise Conspiracy skulle ha spelat den här låten igår i Hultsfred, men så blev inte fallet, så jag tröstar mig själv genom att leta fram musikvideon. Själva videon är inget märkvärdig, men den frambringar lite nostalgi, eftersom jag verkligen gillade låten way back then, när ZTV och musikvideos var hippt och coolt och allt det där.
Jag har en drös personliga favoritlåtar och skivor från den tiden, då jag började få upp ögonen för musiken på allvar och köpte mina första skivor, men jag känner på mig att jag kommer att få all anledning att avhandla dem förr eller senare.

Just det, låten som jag pratade om för 8 sekunder sedan (eller hur snabbt du nu läser) heter "Capitalism Stole My Virginity".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar