2009-06-22

Veckans låt + Sonisphere

The Cult utannonserades häromdagen som det sista bandet till Sonispherefestivalen som går av stapeln om en dryg månad, vilket gjorde undertecknad väldigt exalterad. Jodå, Sonispherebiljetter är införskaffade sedan lång tid tillbaka, och sedan dess har det tillkommit ett flertal ytterligare namn som jag verkligen ser fram emot att få bevittna live. Metallica och Mastodon var de självklara attraktionerna, sedan presenterades även Machine Head, Anthrax och The Hives som definitiva måsten, plus att majoriteten av de övriga banden även ska bli intressanta att se av olika skäl. När de nu färdigställer sin line-up med The Cult, så är jag helt övertygad om att det här kommer bli en förbannat rolig dag.

I vanliga fall har jag inte mycket till övers för att korsa halva riket för att plaska runt i leriga åkrar och trängas med halvnakna och svettiga män framför scen under två- eller tredagarsfestivaler, där det endast finns 5-10 band som jag verkligen vill se. Jag stannar hellre hemma (och tittar på livestreams istället).
Men här har vi en endagsfestival, inte alltför långt härifrån, där nästan varenda band är intressant och värt att se, så jag kände att det var befogat att göra ett undantag.

Ja just det, en låt var det. She Sells Sanctuary med The Cult, blir det bra så? Kan det ens bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar