2009-10-29

Veckans Video

Nine Inch Nails debutalbum Pretty Hate Machine fyllde visst 20 år förra veckan. Ett grattis i efterskott känner jag att jag kan undvara. Och på tal om NIN, så hittade jag en video där Trent Reznor gör ett gästframträdande på en Street Sweeper Social Club-spelning, som var förband under Nine Inch Nails & Jane's Addictions "NIN|JA tour" tidigare i år. Är ni som jag, och bara känner igen namnet Street Sweeper (Social Club) vagt, så kan jag tala om att Tom Morello spelar gitarr. Just precis, då blev det genast lite intressantare, eller hur?
Här spelar de den gamla godingen "Kick Out The Jams", som ju Morello är ganska bekant med, eftersom han även brukade spela den med Rage Against The Machine och Audioslave.
Förutom en kickass låt och ett Morello-solo (såklart), så är nog ändå den största behållningen att se rockern Reznor sparka loss. En smula, i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar