2009-10-12

Veckans band: Austrian Death Machine

Arnold + metal, låter det som en bra blanding? Självklart gör det det. Det är nämligen just det som Austrian Death Machine handlar om.

Det är As I Lay Dyings sångare Tim Lambesis, som i samarbete med en Arnold Schwarzenegger-imitatör står bakom projektet, som kort och gott kan beskrivas som en Arnold-hyllning i metalcore-form.
Sedan att även själva musiken är klart lyssningsvärd ser jag bara som glasyr på tårtan, som engelsmännen skulle ha sagt.

Först och främst så rekommenderar jag att ni helt sonika lyssnar på Total Brutal (2008) i Spotify, för att få allt i sitt rätta sammanhang.
Har ni inte Spotify, eller föredrar Youtube, så finns även introspåret här, och första låten "Get To The Choppa" här.
Blev ni nyfikna på den låttiteln, så kan jag även fresta er med "I Am A Cybernetic Organism, Living Tissue Over (Metal) Endoskeleton", "Come With Me If You Want To Live", "Who Is Your Daddy, And What Does He Do" och "If It Bleeds, We Can Kill It".

Även mellansnacket mellan låtarna är faktiskt ganska underhållande.

Den här gången tänker jag bara bjussa på ett fåtal klipp, eftersom det är mest hemgjorda videos med diverse filmklipp från Arnolds filmer som folk har slängt ihop när de hade tråkigt.
Men en officiell musikvideo till "Get To The Choppa" har de iallafall klämt ur sig.


"Rubber Baby Buggy Bumpers", en riktig tungvrickare.


"If It Bleeds, We Can Kill It"


"Jingle Bells", som du aldrig har hört den förut.



Slutligen kan jag tillägga att uppföljaren till Total Brutal heter Double Brutal och släpptes för cirka två veckor sedan. Det är mer av samma, plus ett gäng covers.


Austrian Death Machine på Wikipedia

1 kommentar:

  1. :-) Det var ju skitkul!

    Jag tycker att "If it bleeds..." är bäst, kanske för att filmen är så bra!

    SvaraRadera