2009-10-20

Ett litet guldkorn

Ibland har man turen att hitta små guldkorn där ute i vida världen. Efter en grym Bob Hund-spelning häromveckan så satt jag och letade efter lite liveklipp på tuben med dessa herrar. Som av en slump snubblade jag in på b-grrrlies Youtube-kanal, och blev både chockad och exalterad när jag möttes av 855 uppladdade liveklipp, och av det lilla jag har hunnit kolla igenom så verkar den här b-grrrlie ha både grym musiksmak och utrustning, för det är riktigt bra kvalitet på klippen.
Genom att scrolla igenom listan lite snabbt så ser jag namn som The Soundtrack of our Lives, Bob Hund, Thåström, Eagles of Death Metal, The Datsuns, The New York Dolls, Pixies, Yeah Yeah Yeahs, Black Rebel Motorcycle Club, The Nomads, Weeping Willows, The Hives, Beastie Boys, The Jesus and Mary Chain, Division of Laura Lee, Queens Of The Stone Age samt The Hellacopters absolut sista spelning.

Det här är en riktig guldgruva, det enda lilla klagomålet jag kan komma med är att det hade varit ytterst trevligt (och bra mycket lättöverskådligare) om fler av de olika spelningarna hade organiserats i separata playlists eller liknande.

Hursomhelst, B-grrrlie var namnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar