2010-01-18

I like this, do you like it?

Skulle egentligen ha postat den här videon för länge sedan, när jag först såg den, men så blev det ju inte. Men "bättre sent än aldrig" är lite av mitt motto, så klaga inte.

Chickenhawk. Ett bandnamn som är marginellt bättre än Chickenfoot, men vad är grejen med den här kycklingfixeringen egentligen? Är namnet menat som punchline till ett sådant där djurkorsningsskämt? Nä, gubevars...

Men bakom det här smått retarderade namnet hittar vi faktiskt en riktigt grym musikvideo, och även låten fölll mig i smaken på direkten. Det var alltså för några månader sedan, och den är fortfarande lika bra.
Och att videon framkallar sköna Shaun Of The Dead-vibbar ger rikligt med bonuspoäng.
Men, alltså... "Chickenhawk", vafaan är det?

Äh, kolla bara på videon.

"I Hate This, Do You Like It?" heter låten förresten.

2 kommentarer:

  1. Va? Dissar du Chickenfoot? Jag som inte bara tyckte att namnet var dte bästa med det bandet, utan att det t o m var riktigt bra...
    http://metalyze.blogspot.com/2009/12/arets-namn.html

    Ve och ve.. :)

    SvaraRadera
  2. Loggan är rätt häftig och passande måste jag medge, men namnet... "Chickenfoot"? Vafaan...
    Det låter som namnet på en gullig Pixar-film för barn.

    Jag undrar om alla andra bra djurnamn redan var tagna när det var deras tur att välja.

    SvaraRadera