2010-01-11

Sailing The Seas Of Richard Cheese

Lite måndagsflum bara. Man kan inte gå runt och vara superseriös 24/7. Ibland måste man sätta sig ner och koppla bort omvärlden, och bara tänka på något dumt och fånigt. Som sengångare i sirap. Jösses vad tröga de är.
Eller varför inte mixa lite bandnamn och skivtitlar. När jag kollade på min recensionssammanställning som jag postade nyligen, så såg min kära hjärna två små intressanta (nja) grejer. Efter lite pysslande och pusslande blev det... aningen intressantare. Kolla bara:
Alice In Chains - Black Gives Way To Blue.
Dream Theater - Black Clouds And Silver Linings.

Alice In Theater - Black Clouds And Silver Linings Give Way To Blue.

Fniss. Hajar ni? Jag blev i alla fall måttligt road och aningen besatt av detta, så jag började genast spåna vidare. Vilka andra kombinationer finns det? Tja, vad sägs om...

Muse Of Reality - Deep In The Supermassive Black Hole
Sonic Youth & RATM - Rage Against The Washing Machine
Wolfmother Love Bone - Cosmic Apple
The Music & The Soundtrack Of Our Lives - The Music Behind The Music
Radiogarden / Soundhead - Ultramega OK Compuer
Sound Division / Joy Garden - Superunknown Pleasures
Monster Manchu / Fu Magnet - Signs Of Infinite Powertrip
Sonic Manchu / Fu Youth - Start The Washing Machine
Slayer ft. The Dwarves - Reign in Blood Guts & Pussy
Danko Jones and The White Stripes - We Sweat White Blood Cells
Danko Jones and The Gates Of Slumber - We Sweat Hymns Of Blood And Thunder
Red Hot Chili Peppers and Coldplay - A Rush Of Blood Sugar Sex Magik To The Head
Death From Above 1979 & Nine Inch Nails - You're a Woman, I'm A Pretty Hate Machine
Nick Cave & The Bad Seeds & The Hellacopters - Abattoir Grande Blues / The Lyre Of Orpheus
Colonel Claypool's Bucket Of Bernie Brains & Mastodon - Crack The Big Eyeball In The Sky(e)
Masters Of Reality & The Soundtrack Of Our Lives - Welcome To The Extended Revelation For The Psychic Weaklings Of Western Lodge Civilization

Ifall 5 Finger Death Punch hade släppt ett självbetitlat album, hade de kunnat gå ihop med Soundgarden och spelat in skivan "Badmotor5fingerdeathpunch".
Eller ifall Nick Cave & The Bad Seeds hade lånat titeln från Dead By Aprils självbetitlade album hade vi fått "The Firstborn Is Dead By April".

Men bäst av alla är nog faktiskt denna:
Rage Against The Machine Head - Through The Ashes Of Evil Empires.
It works on so many levels!

Jag har bara skrapat lite på ytan, men jag har faktiskt lite viktigare saker att göra än att sitta här och blanda ord och bokstäver och leta efter halvintressanta band- och skivnamn, så jag väljer att sluta medan jag fortfarande har något uns av värdighet kvar. Men har ni några egna kombinationer får ni mer än gärna dela med er.

2 kommentarer:

  1. Haha, många kul grejer där. "Rage Against..." var verkligen en fullträff :)

    SvaraRadera
  2. Tackar, snacka om att jag är nöjd över mig själv för just den :)

    SvaraRadera