2010-01-05

Betygsuppdatering och recensionssammanställning

Två ord som hade varit oslagbara i Alfapet.

Dags att ta nya friska tag, och jag tänkte passa på att ta itu med betygen. Jag har ju velat lite fram och tillbaka angående vilken betygsskala jag ska använda mig av, men nu har jag verkligen bestämt mig. 1-5, inga decimaler och inga starka eller svaga siffror. Ett till fem bara.
Och såhär bör de tolkas:
1 - underkänt.
2 - godkänt.
3 - bra.
4 - väldigt bra.
5 - fantastiskt.

Inga krusiduller, inga konstigheter, bara raka rör.

Men eftersom jag har satt skivbetygen efter lite olika betygsystem och skalor under det föregående året, så tänkte jag passa på och uppdatera dem enligt 1-5-systemet. Men det gör jag såklart just precis alldeles nu, i det här precisa ögonblicket när jag sitter och skriver den här texten. När jag väl publicerar texten är det redan klart, och ni kommer inte märka ett dugg. Såvida ni inte råkar prenumerera på bloggen via en RSS-läsare, då kommer det kanske se ut som att jag har varit flitig som en speedad bäver på uppåttjack och skrivit 10-15 nya inlägg, men så är alltså icke fallet (dessvärre(?)). Det är bara skivrecensionerna som har uppdaterats med anpassade betyg och nya etiketter.

Det här var bara en liten heads up, sammanställningen följer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar