2009-08-27

Veckans Video

Torsdag betyder torsdagsvideo, eller "Veckans Video" som jag har bestämt mig för att det ska heta. Och valet av video den här gången är inspirerat av Metal Bastards eminenta blogg, där Mr. Snusgrop nyligen avslutade sin "massiva nedräkning av de 30 bästa 90-talsskivorna".
Rekommenderad läsning (och lyssning), och vill ni inte få listan spoilad så föreslår jag att ni börjar här och arbetar er framåt.
Jag tänker inte diskutera eller dissekera valen eller placeringarna, (speciellt inte med tanke på att jag aldrig skulle kunna sammanställa en sådan lista själv), utan jag nöjer mig med att konstatera att ettan var en rejäl överraskning som jag inte har någon åsikt om, tvåan är överskattad och trean borde nog vara ännu högre upp.
IMHO, that is...

Trean alltså, en riktig klassiker som jag var tvungen att plocka fram och snurra ett par varv igen, och visst fan är det en av de bästa skivorna som har producerats, och inte bara under själva 90-talet.

Här är en "epic version" av en av låtarna, som är riktigt underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar