2009-08-17

Veckans låt

Nu tänkte jag att det skulle bli en gnutta mer struktur (och aktivitet) på den här bloggen, så från och med idag så kommer dessa "veckans låt"-inlägg innehålla en (eller flera, om jag orkar) låt(ar) som jag diggade den föregående veckan. Därutöver ska jag också försöka vaska fram en bra musikvideo som jag kommer posta i mitten av varje veckan, vilket borde vara, ööööh... torsdagar. Jag kanske rentav döper dem till Torsdagsvideon, vem vet.
Med andra ord: Måndag: en bra låt. Torsdag: en bra video.
Fast det ena behöver ju inte nödvändigtvis utesluta det andra... fan vad komplicerat det blev nu. Aaaaagh.


Eftersom jag nyligen länkade till en Voivod-låt, så vill jag inte göra det igen såhär tätt inpå (även om man aldrig kan få för mycket Voivod), så därför ger jag er: Dysrhythmia - Festival of Popular Delusions. Kan väl bäst beskrivas som blixtrande snabb, teknisk, instrumentell progmetal. Eller musikmasturbation skulle jag nog vilja kalla det. Varför? Jo, för att av någon anledning föreställer jag mig att det är exakt såhär soundtracket skulle låta, om man skull musiksätta en filmscen med en frenetiskt skinnbanjospelande musiker i ett dunkelt rum. Om någon nu skulle få för sig att spela in en sådan scen...


För att återgå till själva låten, så tycker jag förövrigt att "mittenpartiet" (ha, som om det fanns olika partier i den här låten) är riktigt grymt.

Här är även en livevideo av ovan nämnda låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar