2009-09-17

Veckans Video

Jag gillar Dave Grohl. Jag avgudar Lemmy. Och som ni säkert vet så spelade Grohl in en skiva 2004 med Lemmy och en massa andra celebriteter, under namnet Probot. Lemmys låt "Shake Your Blood" valdes ut som singel och musikvideon blev väldigt populär (på den tiden då musikvideos i allmänhet var populära). Så den har ni säkert sett, därför valde jag ut en livevideo från Hyde Park 2006.



En annan person som jag gillar stenhårt är Scott "Wino" Weinrich, som ni kanske känner igen från The Obsessed, Saint Vitus, Spirit Caravan, The Hidden Hand eller hans nya band Shrinebuilder, med medlemmar från Neurosis, Sleep och Melvins (men mer om detta en annan gång). Han spelade också in en riktigt grym låt med Grohl, "The Emerald Law".


Även Max Cavalera (Sepultura och Soulfy) var med på ett hörn.


De övriga låtarna var inte alltför mycket att hänga i julgranen, men det var ändå ett riktigt kul projekt.

2 kommentarer:

  1. Jag håller inte med - förutom den ruttna låten med Tom Warrior från Celtic Frost var Probot-plattan riktigt bra.

    Hur kan man ha något emot Access Babylon, Silent Spring (Kurt Brecht!!!), Sweet Dreams och My Tortured Soul?

    SvaraRadera
  2. Ooh, Access Babylon glömde jag bort (1m 24s lång, inte så konstigt), den är riktigt skön också. Och okej, My Tourted Soul är ganska charmig trots allt.

    Men jag tycker inte att de övriga låtarna är särskilt utmärkande helt enkelt.
    Fast jag får ju medge att jag inte har järnkoll på alla involverade parter heller. Kurt Brecht, Lee Dorrian och Tom G Warrior säger mig inte särskilt mycket till exempel.

    SvaraRadera